Medlemskap

Nyköpings Brukshundklubb erbjuder kurser, träningar, gemenskap, prov och tävlingar för dig som vill utvecklas tillsammans med din hund. Självklart är alla ägare med hundar välkomna hit – alla hundägare och hundar oavsett ras, storlek, eller ursprung är välkomna. Klubben är en ideell organisation av och för medlemmarna. Klubbstugan med tillhörande appellplaner är till för våra medlemmar.

Är du intresserad av att arbeta aktivt i klubben? Alla kan vi hjälpa till med något! Kontakta styrelsen eller ta kontakt direkt med den kommittè du är intresserad av att arbeta inom.

Ordinarie medlem

Ordinarie medlem betalar förbundsavgift (400 kr) och lokal avgift (170 kr) Totalt alltså 570 kr i medlemsavgift. Du kan vara ordinarie medlem i flera lokal- eller rasklubbar inom SBK. Då betalar du bara förbundsavgift en gång, men lokal avgift till varje klubb som du är medlem i. För att bli ordinarie medlem använder du knappen ”Bli medlem” längre ner.

Efter att du registrerat dig kommer en inbetalningsavi på medlemsavgiften att skickas till den mailadress du angett vid registreringen.

Familjemedlemskap

Du kan bli familjemedlem om någon i din familj, i samma hushåll (samma adress), redan är ordinarie medlem i samma klubb/klubbar. I medlemskapet ingår inte tidningen Brukshunden, den skickas bara till den ordinarie medlemmen. Medlemsavgiften för familjemedlemskap är 170 kr/år.

Ungdomsmedlemskap

Ungdomsmedlem kan du som är mellan 6 och 25 år bli. Gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) – välj vilken Hundungdomsklubb du vill tillhöra och välj Nyköpings Brukshundklubb som specialklubb. Du blir då medlem i båda klubbarna, samt även SKK´s länsklubb, för priset av en. Du får båda tidningarna Hundsport och Brukshunden och ta del av alla tre klubbarnas aktiviteter.

Medlemsavgiften för ungdomsmedlemskap är 320 kr/år

Läs mer på www.shu.se